Tick tock - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Ans Hekkenberg - WaarBenJij.nu Tick tock - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Ans Hekkenberg - WaarBenJij.nu

Tick tock

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

21 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Mijn tijd hier begint langzaam minder te worden. En I know, op zich valt het wel mee… Ik heb zelfs nog zo’n anderhalve maand om van Zuid Afrika te genieten. Maar toch, alles lijkt opeens zo dichtbij. Over vijf dagen geven twee huisgenootjes hun afscheidsfeestje. De week daarna vertrekken ze al. En de week daarna reis ik af naar het O.R. Tambo vliegveld om Jorrit op te halen. Daarna? Dan hebben we nog drie weken, waarin ik alles wil laten zien wat ik het allermooiste aan dit land vind, en om alles te ontdekken wat ik ook nog niet heb kunnen zien. En 30 juni gaat het vliegtuig retour, naar het land van de goede kaas, het openbaar vervoer, het gevallen kabinet en de frikadellen speciaal. Dus ja, ik heb nog anderhalve maand. Maar toch lijkt het al heel dichtbij.

Misschien komt dit ook doordat ik de eerste versie van mijn artikel ingeleverd heb. Ofwel Het Voorlopig Eindproduct van mijn onderzoek (hoofdletters voor dramatisch effect). Nu is het wachten op feedback, zodat ik alles kan herzien, in wat weekjes alles nog één keer door kan ploeteren, en dan Het Definitieve Eindproduct richting beoordelaars kan. Dus het is gelukt hier. De data is verzameld, en ondanks de Zuid Afrikaanse mentaliteit van ‘ach, dat komt wel’ (T.I.A.) heb ik alle nodige afspraken af kunnen vinden van de lijst, De eindfase is aangebroken, wat toch wel spannend is. Mocht ik op tijd feedback krijgen, dan zullen mijn laatste weken in Potch besteed worden aan studie, studie en nog eens studie. Mocht dat niet het geval zijn, dan heb ik mijn beoordelaars alvast gewaarschuwd voor drie weken absolute radiostilte van mijn kant. Wie weet ben ik dan al leeuwen aan het spotten in het Kruger. Of nijlpaarden in de Wetlands bij St. Lucia. Of lig in aan de stranden van Coffee Bay. Of hike ik door de Tsitsikamma bergen. Of slenter ik door Kaapstad.. =)

Nog genoeg te doen, en toch al zo dichtbij. Nederland, beware. Ik ben terug voordat je er erg in hebt.

  • 21 Mei 2012 - 08:47

    JeZus:

    Met hulp van mamma, maar: eerst!

  • 21 Mei 2012 - 08:50

    Els:

    Oh, dat ken ik zo goed! Die rusteloosheid, dat idee van ' oh nee, ik wil nog zoveel en...' maar ook: jeej, weer frikadellen speciaal :) Ik ben er in ieder geval om je op te vangen en ja, je mag je verhalen honderdduizend keer bij me doen. Luister ik wel niet meer, maar kun je toch praten ;) En ja, gelukkig kun je hier nog even in korte broeken lopen voordat 't weer echt Nederlands weer wordt ;) Beetje gemeen om te zeggen, I know, maar: wish u were back here already...
    GENIET :)

  • 21 Mei 2012 - 09:53

    Els:

    Ps. Allemaal leuk dat grote reizen enzo, maar niet je camera laten jatten he, die moet nog een ander continent af dit jaar ;)

  • 21 Mei 2012 - 16:58

    Ruud & Bianca:

    Wat gaat die tijd snel zeg, nog maar 1,5 maand! Maar geniet nog van alle leuke dingen die je nog in die tijd daar mee gaat maken. En die weersvoorspellingen, wij hebben maanden lang jaloers zitten kijken wat voor mooi weer jij wel weer niet had, en wij hier niet! Dus wij vinden dat we het hier ook wel verdiend hebben! Haha.. En zo heb jij over 1,5 maand ook een reden om zeker terug te komen op de goede kaas en frikandellen speciaal na!
    Nou geniet er nog van en wij kijken elke keer weer uit naar je verhalen!
    Groetjes, Ruud & Bianca

  • 21 Mei 2012 - 19:43

    Mandy:

    Meid, geniet van je laatste paar weken in dat prachtige land!! Stiekem ben ik heel blij dat je snel weer terugkomt, laten we een frikandellen-speciaal-date organiseren! met Johnny Depp erbij natuurlijk ;)

  • 22 Mei 2012 - 21:39

    Die Gast:

    jaaaaa, nog 2 weken!

  • 25 Mei 2012 - 11:16

    Nicole:

    geniet er van lieve ans! Voor je het weer maken we al weer suprises voor elkaar;). Dikke zoen.

  • 28 Mei 2012 - 20:47

    Saskia :

    Hoi Ans, weer een keer op je website. Nou, Jorrit telt de dagen af heb ik begrepen. Weer wat verhalen gelezen. Volgens mij heb je indrukwekkende en leerzame weken gehad en nog voor de boeg. Geniet nog even! groetjes uit Mierlo, ook van Hans Mirjam en Freek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Ans

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 35943

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 01 Juli 2012

Ans in Zuid-Afrika

Landen bezocht: